Küçükbakkalköy Mahallesi Işıklar sokak No:37 K:2 Ataşehir istanbul

Dış Gebelik Nedir?

Sperm ve yumurtanın  birleşmesi sonucunda oluşan embriyonun( gebelik materyalinin) rahim içi dışında farklı bir yere yerleşmesidir. Embriyonun yerleşmesi gereken doğal yer, rahim içidir. Fakat çeşitli sebeplerle  tüplerinde ya da farklı alanlara yerleşen embriyolar da söz konusu olabilir. Dış gebelik, doğum ile sonuçlanamaz. Erken teşhis edilirse medikal  tedavi şansı yüksektir.

Dış gebelik  her yüz hamilelikten 1-2’sini oluşturabilir. Bu dış gebeliklerle zamanında müdahale edilmediği taktirde hayati risklere yol açabilmektedirler. Dış gebeliğin erken  dönemdeki  belirtileri  normal gebelikle benzerlikler gösterir. Genel haliyle, hamilelik belirtileri olan adet döneminin gecikmesi, göğüslerin  hassaslaşması ve mide bulantısı belirtilerin başındadır.

Dış gebelik ilerledikçe, normal hamilelikte olmayan başka belirtiler  ortaya çıkar. Dış gebelik, kanamaya yol açabilir. Bu kanamayı durdurmak için cerrahi yöntemlere ihtiyaç duyulabilir.  Günümüzde dış gebelik için erken teşhis ve tanı dahilinde ameliyatsız tedavi yöntemleri mevcuttur. Bu şekilde iç kanamaya mahal vermeden enjeksiyon yoluyla ilaç kullanımı ile ameliyata gerek kalmamaktadır.

DIŞ GEBELİĞİN RİSKLERİ NELERDİR?

Dış gebelik kaynaklı ölümler, kadın ölümlerinin bir kısmını oluşturur.  Hamileliklerin tümünde oluşan anne ölümleinin  \%9-13’ünü oluşturmaktadır. Gelişmiş ülkelerde dış gebelik kaynaklı ölümler yaklaşık olarak binde 3’e düşecek kadar azalmıştır.

Dış gebelik, tekrar dış gebelik oluşma riskini arttırma, kanalların kapanması yüzünden kısırlık oluşturabilme, rahim boynundaki dış gebeliklerde tedavi öncesi rahmin alınmasına sebep olabilme gibi birçok risk taşır.

DIŞ GEBELİK BELİRTİLERİ

“Dış gebelik, çoğunlukla hamileliğin 5. ve 14. haftaları arasında belirti verir.Karnın tek tarafında olan sürekli ve şiddetli Ağrılar, adet kanamasından farklı olan vajinal kanamalar, omuz ağrıları, idrara çıktıktan sonra alt karında oluşan ağrı, ishal ve kusma gibi belirtiler dış gebelik belirtileri arasındadır.

DIŞ GEBELİĞİN CERRAHİ MÜDAHALE İLE TEDAVİSİ

Dış gebeliğin tedavi edilmesi adına yaygın olarak cerrahi müdahaleler uygulanmaktadır. Operasyon için çeşitli yöntemler mevcuttur ancak en yaygın yöntem, laparoskopik yöntemlerdir.  Yöntemin sağladığı avantajlar ve yapılma şekli itibariyle açtığı yaralar daha küçüktür. Dolayısı ile yara izleri de küçük olmaktadır. Dış gebelikte uygulanan bir başka yöntem ise ilaç tedavisidir. Medikal tedavi yalnızca embriyonun kalp aktivitesi yoksa ve uygun hormon değerleri mevcutsa uygulanabilmektedir.